Rådgivning

Rådgivning arbetsmiljöingenjör

En arbetsmiljöingenjör från oss kan stötta er i det systematiska arbetsmiljöarbetet och sätta sig in i era specifika behov på arbetsplatsen. Rådgivningen kan ske online via videosamtal, på telefon eller genom ett fysiskt besök.

Om du som ansvarig har frågor kopplade till den fysiska arbetsmiljön, såsom exempelvis buller, vibrationer, belysning, ventilation och luftkvalitet – rekommenderas en rådgivning med en arbetsmiljöingenjör. Våra ingenjörer ger förslag på insatser som bidrar till en förbättrad arbetsmiljö. Välj om du vill att det ska på telefon, via besök eller onlinesamtal.

Så går rådgivningen till

  1. Beskriv behov och välj rådgivning via telefon, video eller fysiskt möte
    När du beställer tjänsten är det viktigt att du beskriver vilka frågor och behov som finns. Du väljer om du vill att rådgivningen ska ske online via videosamtal, fysiskt besök eller telefonsamtal. När tjänsten är beställd bokas du in för ett möte med en arbetsmiljöingenjör. Tid och instruktioner meddelas via mail och sms. Väljer du onlinerådgivning så hålls videosamtalet inom 10 arbetsdagar. 

  2. Förslag på rekommenderade aktiviteter
    Under rådgivningen sätter sig arbetsmiljöingenjören in i den frågeställning/problematik du har beskrivit kopplat till arbetsplatsen. En  bedömning görs kring problembild och situation. Rådgivningen resulterar i förslag på aktiviteter som kan förbättra arbetsmiljön framåt.

 

Beställ

Här kan du som chef och behörig beställare på ditt företag beställa tjänster direkt online. Efter att du har gjort din beställning skickar vi en bekräftelse med e-post.

Vill du veta mer?

Hör gärna av dig om du vill veta mer om tjänsten eller hur vi kan ge stöd till verksamheten.