Previa erbjuder samtalsstöd i flera europeiska länder

Nu kan medarbetare som befinner sig i Ukraina eller är på flykt från kriget få samtalsstöd på önskat språk. Vi erbjuder stöd på bland annat ukrainska, ryska och polska.

På grund av kriget i Ukraina erbjuder Previa och Falck Healthcare ett utökat tillfälligt samtalsstöd för våra kunder som har ukrainska medarbetare eller medarbetare i länder som gränsar eller ligger i närheten av Ukraina. Samtalsstödet kan erbjudas på respektive språk och levereras i samarbete med en av våra samarbetspartner som är verksam runt om i världen.

– Det är viktigt att tänka på att medarbetarna har olika behov av att kanalisera sina tankar och känslor, särskilt för de som befinner sig på utasatta platser.

Det är viktigt att tänka på att medarbetarna har olika behov av att kanalisera sina tankar och känslor, särskilt för de som befinner sig på utsatta platser.

Om samtalsstödet

Via vår samarbetspartner får medarbetare tillgång till ett telefonnummer dit de kan ringa dygnet runt för stöd på sitt eget språk. De som tar emot samtalen är samtalsterapeuter som är utbildade att möta människor som befinner sig i kris, bär på oro eller behövt hantera svåra situationer.

Stödet finns att tillgå för medarbetare i följande länder:

• Bulgarien
  • Litauen
  • Polen
  • Ryssland
  • Slovakien
  • Tjeckien
  • Ukraina
  • Ungern

Möjlighet finns att utöka stödet till fler länder, även utanför Europa.

Vill du veta mer?

Hör av dig om du vill veta mer om hur du får tillgång till tjänsten eller hur vi kan ge stöd till din verksamhet.