Här hittar du svar på våra vanligaste frågor och var du kan vända dig och om du behöver hjälp eller support.
Vad behöver jag tänka på inför mitt besök?
Här hittar du information inför ditt besök hos Falck, som exempelvis vad du behöver förbereda och tänka på inför våra olika undersökningar.
Vem kan beställa en tjänst eller boka besök?
Alla besök och tjänster hos Falck behöver beställas av en behörig beställare, ofta din närmaste chef. SLU tillåter att även medarbetare kan göra beställningar, förutsatt att chef/motsvarande har godkänt detta. Medarbetare kan själv boka ett anonymt besök per kalenderår eller ett förebyggande besök utan chefs godkännande. Vid fortsatt behandling godkänns det av chef/motsvarande.
Med behörig beställare menas de personer inom företaget som enligt överenskomelse med Falck har behörighet att beställa tjänster. När vi tar emot en beställning online görs det med utgångspunkt att beställaren uppfyller detta krav.
Hur går ett onlinebesök till?
Med våra onlinebesök får du enkelt, snabbt och säkert prata med våra experter var du än befinner dig. Här har vi har samlat allt du behöver veta för att komma igång med ditt besök.
Skickar jag mina uppgifter och filer säkert via Falck?
All kommunikation på webbplatsen sker krypterat och skickas inte publikt. När du skickar meddelanden och bifogar filer så sker det under säkerhet. Vi garanterar att hanteringen av dina personuppgifter och meddelanden uppfyller den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR).
Frågor och support
Kontakta vår kundservice genom säkra formulär här online eller ring oss alla helgfria vardagar 08:00–16:30 på 0771-23 00 00