Organisation och ledarstöd
Konflikthantering
FörfråganKonflikter är vanligt och kan tyvärr hindra medarbetare från att göra ett bra jobb. Vi ger effektivt stöd för både chefer och medarbetare i att förebygga och hantera olika typer av konflikter på arbetsplatsen.
Vad tjänsten innebär
Konflikthantering görs av en av våra experter som anlitas för att hjälpa er att hantera olösta konflikter. Experten kartlägger vad motsättningarna handlar om och vilka sak- och/ eller relationsfaktorer som ligger bakom. De inblandade parternas beteende, känslor och motivation att hantera konflikten undersöks också inför rekommendation om åtgärder.
En framgångsrik verksamhet behöver medarbetare som har olika uppfattningar och där konstruktiva diskussioner utifrån detta främjar innovation och utveckling. Dessa förutsättningar bygger på väl utvecklade och fungerande arbetsgrupper. Vanliga orsaker till konflikter är otydlighet i uppdrag, bristande förutsättningar att hantera uppdraget, brister i kommunikation och en organisation som inte uppskattar olikheter och olika uppfattningar.
Så går det till
- Beställ tjänst
Ange ditt önskemål, var du önskar att tjänsten ska utföras samt dina kontaktuppgifter i beställningsformuläret. - Planeringssamtal
Vi kontaktar dig för dialog kring upplägg och bokning.