Telefonrådgivning

Telefonrådgivning om arbetsrelaterad hälsa för medarbetare.

Innehåll

Falck ger råd gällande frågor som har en koppling till arbetsmiljön. Genom vår kunskap om olika arbetsmiljörisker kan vi effektivt bedöma hälsotillstånd. Målet är att tidigt upptäcka symtom eller nedsättningar och att analysera sambandet med arbetsmiljön samt att snabbt ge medarbetaren rätt hjälp. Vid behov remitterar/hänvisar vi till hälso- och sjukvården.

Så här går det till

Tjänsten beställs online eller genom ringa till kundservice som tar emot beställningen och bokar in en tid för telefonkonsultation inom 24–48 timmar hos företagssköterska (eller annan kompetens om det är lämpligt). Rådgivning, tidsbokning och ombokning hanteras direkt av kundservice. Bekräftelse på tiden skickas via e-post.

Återkoppling

Vid behov av eventuella uppföljande insatser förankras detta av medarbetaren med sin chef.

Övrigt

Tjänsten är en abonnemangstjänst där 15 minuter är inkluderat i abonnemanget. Ytterligare tid ses som en uppföljande insats som behöver godkännas eller beställas av chef.

Beställ tjänst

Beställningen skickas krypterat med en säker förbindelse för att skydda känslig uppgifter.

Beställningen skickas krypterat med en säker förbindelse för att skydda känslig uppgifter.

Frågor och support

Kontakta vår kundservice genom säkra formulär här online eller ring oss alla helgfria vardagar 08:00–16:30 på 0775-522 522