Krisstöd

Falcks krisstöd ger organisationen stöd, dygnet runt via telefon eller på plats, vid oväntade och allvarliga händelser såsom olyckor, svåra skador, hot och våld samt andra krissituationer på arbetsplatsen.

Samtliga Vattenfalls bolag omfattas av krisstödet men bolaget behöver själv starta tjänsten. Vid frågor eller för att få tillgång till tjänsten, kontakta Linda Hammar.

Hur gör jag?
Om krissituation uppstår ringer behörig beställare Flacks krisjour för en första behovsbedömning och rekommendation om fortsatta åtgärder.

Krisstöd via telefon
Krisstödet innebär ett stöd på telefon dygnet runt, årets alla dagar. Samtalet tas emot av en krisspecialist som ger råd, vägledning och rekommendation om fortsatta åtgärder. Alla krisspecialister har lång erfarenhet och kompetens för att kunna ge psykologisk förstahjälpen i det akuta läget.

Krisstöd på plats
Möjlighet finns även att få krisstöd fysiskt på plats. Då kommer erfarna krisspecialister som är vana att agera i kaotiska situationer ut till den aktuella platsen. Vattenfall har avtalat att krisstödet ska kunna finnas på plats inom 1-6 timmar om krissituationen inträffat söder om Gävle och inom 1-24 timmar om krissituationen inträffat norr om Gävle.

Ladda ner appen
Genom Falcks app för krisstöd har du alltid tillgång till telefonnummer och information om krisstödet direkt i mobiltelefonen. Knappa in http://krisstod.advisors.se i webbläsaren, lägg till som favorit på hemskärmen så sparas webbsidan som en ikon i mobiltelefonen.

Krisstöd

Från Sverige: 0200 24 7 365

Från utlandet: +46 771 24 7 365