Kartläggning av medarbetarens hälsosituation och hälsohistoria, aktuell arbets- och livssituation inklusive livsstilsvanor. Kartläggningen utförs av rehabsamordnare eller företagssköterska genom en strukturerad intervju.
Bedömningen syftar till att klargöra de faktorer i hälsan och arbetsmiljön som medarbetaren själv kan påverka för förbättrad eller bibehållen arbetsförmåga.
Bedömningen syftar även till att klargöra faktorer i hälsoläget och i arbetsmiljön som arbetsgivaren behöver ha kännedom om för att ta sitt rehabiliterings- och arbetsmiljöansvar.
Medarbetaren får stöd i det egna ansvaret för sin hälsa/livsstil samt sin egen uppfattning om arbetsförmåga och förslag på förändringar.
Så här går det till
- Beställ tjänst
När du beställer tjänsten är det viktigt att du beskriver vilka frågor och behov som finns. Du som beställare bokas sedan in för en telefonkonsultation till företagssköterska/rehabsamordnare. Tiden meddelas via e-post. - Telefonkonsultation
En telefonkonsultation med dig som beställare och företagssköterska/rehabsamordnare. Därefter bokas din medarbetare in för en bedömning. - Återkoppling till beställare med förslag på fortsatta insatser
En handlingsplan upprättas som beskriver mål, planerade åtgärder samt uppföljning. Återkoppling till dig som beställare.