Kartläggning av medarbetarens hälsosituation och hälsohistoria, aktuell arbets- och livssituation inklusive livsstilsvanor. Kartläggningen utförs av företagssköterska genom en strukturerad intervju.
Bedömningen syftar till att klargöra de faktorer i hälsan och arbetsmiljön som medarbetaren, i förebyggande syfte, själv kan påverka för bibehållen arbetsförmåga.
Bedömningen syftar även till att, i förebyggande syfte, klargöra faktorer i hälsoläget och i arbetsmiljön som arbetsgivaren behöver ha kännedom om för att ta sitt arbetsmiljöansvar.
Medarbetaren får stöd i det egna ansvaret för sin hälsa/livsstil.
Så här går det till
- Beställ tjänst
När du beställer tjänsten är det viktigt att du beskriver vilka frågor och behov som finns. Du som beställare bokas sedan in för en telefonkonsultation till företagssköterska. Tiden meddelas via e-post. - Telefonkonsultation
En telefonkonsultation med dig som beställare och företagssköterska. Därefter bokas din medarbetare in för en bedömning. - Återkoppling till beställare med förslag på fortsatta insatser
En handlingsplan upprättas som beskriver mål, planerade åtgärder samt uppföljning. Återkoppling till dig som beställare.