E-learning om allergiframkallande kemiska produkter

Previas online-utbildning om härdplaster och allergiframkallande kemiska produkter finns nu i omarbetad och uppdaterad upplaga. Utbildningen riktar sig till ledare och personer som arbetar med allergiframkallande kemiska produkter.

Denna e-learning ger kunskap kring arbete med allergiframkallande kemiska produkter och är ett alternativ till en lärarledd utbildning där deltagaren själv kan välja tid, plats och tempo. Utbildningen riktar sig till chefer, skyddsombud, arbetsmiljöombud och personer som utför arbete med allergiframkallande kemiska produkter.

– Vi har märkt en ökad efterfrågan av digital leverans i stort, inte minst gällande våra utbildningar. Att ställa om från fysiska utbildningstillfällen till online och e-learning kräver nya sätt att skapa interaktion och engagemang, något som vi kontinuerligt arbetar med, berättar Anna Östling, affärsutvecklingschef på Previa.

E-learning kräver nya sätt att skapa interaktion och engagemang

Om utbildningen

Utbildningen är uppdelad i fem olika delar och består av förinspelade filmer där deltagarna får kunskap om bland annat säkerhet, risker och allergiframkallande ämnen. Utbildningen tar cirka 1 timme att genomföra.

Utbildningen uppfyller kraven på teoretisk utbildning i enlighet med kemiska arbetsmiljörisker, AFS 2011:19. Efter godkänt slutprov utfärdas ett utbildningsintyg som är giltigt i 5 år.

Läs mer och beställ Allergiframkallande kemiska produkter