Ett hållbart arbetsliv
Ett hållbart arbetsliv är namnet på vår handbok som innehåller en mängd tips som ni kan använda för att skapa hållbar företagskultur och en mer hälsofrämjande arbetsplats.
Handbok för arbetsmiljö
Tipsen har tagits fram i samarbete med arbetsmiljöingenjörer, beteendevetare, ergonomer, fysioterapeuter, företagsläkare och -sköterskor, hälsoekonomer och -utvecklare, organisationskonsulter, psykologer och telefonsjuksköterskor. Det är alltså summan av en omfattande kunskaps- och erfarenhetsbas ni har framför er. Skriv ut, dela och checka av!
Områden i handboken
Hälsa
Skapa en hälsofrämjande arbetsplats där ni motverkar stress, psykisk ohälsa och missbruk.
Ledarskap
Använd våra tips för att utveckla ert ledarskap, engagera era medarbetare och utveckla organisationen.
Krishantering
Använd våra tips för att hantera konflikter och kränkande särbehandling, svåra samtal, samt kriser och tillbud.
Arbetsmiljö
Använd våra tips kring den fysiska, sociala- och organisatoriska, aktivitetsbaserade och digitala arbetsmiljön.
Rehabilitering
Använd våra tips för att på bästa sätt ta hand om och effektivisera rehabiliteringen i organisationen.